Medio 2007 vroeg de Oostenrijkse Spoorwegen ÖBB, aan mij of ik een model van hun nieuwe comfortabele trein “railjet” in een klein series kon ontwerpen en produceren. Ze wilden dit model schenken aan diverse relaties en als model gebruiken voor tentoonstelling- en presentatie doeleinden”, aldus Harry Leuchtenmüller van Modellbauprofi. Dit was voor de kleinserie producent en “roeping” als professional niet tegen dovemans oren gezegd. “Met dit verzoek, begon voor mij de meest interessante samenwerking in de afgelopen jaren als modelbouwer” gaat Harry Leuchtenmüller verder. “De “railjet” in de H0 schaal was begin 2008 een doorslaand succes. De klant was volkomen tevreden! Dus waarom dan ook in de mini-club schaal, dacht ik?” Kerstmis 1972, mijn kinderjaren en het geboortejaar van de Märklins mini-club, begon mijn passie voor model treinen, natuurlijk eerst met Märklin H0 zoals ieder kind uit de jaren zeventig (vooral met als voorbeeld zijn vader) Nadat ik de bladzijden van de Märklin catalogus (mijn kinderbijbel) verslonden had, ben ik met mini-club begonnen. Eerst een kleine Märklin collectie en later Railex modellen, maar ook een specifiek eigen model in Z door mij zelf gemaakt. In 2008 stond bij ons voor het eerst na meer dan 20 jaar een model en prototype van alle nodige technieken om een spoor Z – project in kleine partijen, om zo te zeggen in een perfecte vorm en kwaliteit – en niet het minst een een mooi moderne model: de”Railjet.” Dus besloten we voor onze presentatie op de IMA Wenen (Int. Modellbau-Messe ) , niet alleen de H0 ÖBB modellen te laten zien, maar ook met de bevindingen van de projecten ‘eigen’ kleine, een rijdende “railjet” showcases voor de exploitatie in Z te presenteren. Een prototype wagen met hoge kwaliteit van vier verschillende NEN modellen. De wagenligging was natuurlijk de bijzondere uitdaging! Aan de hand van de originele modellen, hebben we instrumenten en mallen ontworpen. De ramen zijn gemaakt van CNC gefreesd. De “railjet” is in de Shadow Line Design ontworpen, dus ontbreekt het interieur. Een “getest functie” systeem, dat is onze “railjet” die zorgt voor de operationele betrouwbaarheid! Het werk van Harry Leuchtenmüller is precies wat de “railjet” zo prachtig gemaakt! De wagens hebben binnenverlichting dus de beste manier van presenteren. Voor de liefhebbers is de “railjet” in spoor Z zeker onmisbaar, met de liefdevolle details aanwinst in het hogesnelheids treinen tijdperk. De trein kan als 5-delig of 7-delige treinset (het volledige model is ongeveer 95 cm lang) worden aangeboden, of op maat van de klant (binnen ongeveer 3-4 weken)! Deze nieuwe ÓBB hogesnelsheidstrein is nu leverbaar in Z, N, HO en G. Je moet wel even sparen, maar dan heb je ook wat. Nieuwsgierig klik hier.
Geef als eerste een reactie