Conrad Modelbouwcatalogus met veel Z-Spoor

De Conrad Modelbouw-catalogus, dit keer met zo’n 120 pagina’s voor de modelspoorder! Ook voor de kleine onderdelen bent u bij Conrad aan het juiste adres. Voor iedereen zit er wel iets bij, Ook voor ons Z-Spoorders. Dus ga snel naar www.conrad.nl en reserveer de catalogus alvast! De consument heeft kunnen kiezen wie zij de beste vonden, ruim 800.000 stemmen zijn uitgebracht. Conrad.nl heeft de publieksprijs gewonnen in de categorie speciaalzaken. Een jaar lang mag Conrad zich de beste speciaalzaak op internet noemen.Conrad Electronic Benelux is een thuiswinkelorganisatie in technische producten. Het assortiment bestaat uit ruim 70.000 verschillende artikelen verdeeld in o.a. de segmenten: elektronica, componenten en onderdelen, modelbouw, energie, gereedschap, meettechniek, sound & vision, computers, enz. Conrad Electronic Benelux is een 100% dochter van Conrad Electronic GmbH Duitsland en is gevestigd in Boekelo nabij Enschede. Het afschaffen van de verzendkosten bezorgt internetwinkels hoge omzetten. Dat Nederlanders gevoelig zijn voor koopjes en aantrekkelijke prijzen is al lang bekend. Nu is dat ook duidelijk terug te zien in de online bestellingen. Elektronica, maar ook modelspoor webwinkel Conrad (www.conrad.nl) kan dat beamen. De winnaar van een Thuiswinkel Award heeft de verzendkosten permanent afgeschaft. Conrad behaalde daardoor direct 57% meer omzet. Dit resultaat is in scherp contrast met de populaire opvatting van vele webwinkels dat consumenten bezorgkosten aanvaardbaar vinden Als voorwaarde voor het schrappen van de bezorgkosten moet de e-shopper bij Conrad met iDeal betalen. iDeal is een initiatief van samenwerkende banken waarmee in de vertrouwde internetomgeving van de eigen bank betaald kan worden.
Verzendkosten is irritatie nr. 1. Reden voor Conrad om de bezorgkosten af te schaffen waren verschillende geluiden uit de markt en onderzoek dat uitwees dat deze kosten de grootste irritatie bij webwinkelen vormen Bijna 60% van de ondervraagden noemde hoge verzendkosten als grootste ergernis. Frank de Groot, marketingmanager Conrad: “Wij zijn erg blij met de omzetstijging. Ons doel was om de drempels voor internetbestellingen te verlagen en dat is gelukt. Het schrappen van de verzendkosten is mogelijk dankzij een stijging in de omzet. De verzendkosten worden dus niet op andere wijze doorberekend in de prijzen van onze producten.” Hoewel andere e-shops zich nog niet aan de stap wagen of het gebruiken als tijdelijke actie, is het afschaffen van bezorgkosten onderdeel van Conrad’’s overall doelstelling om tegemoet te komen aan de wensen van de klant. Zo is Conrad afgelopen zomer gestart met een service die meer flexibiliteit in de aflevering geeft en biedt de webshop verschillende betrouwbare opties voor betaling. De Groot: “Afgaande op de eerste resultaten zijn wij in ieder geval overtuigd dat het afschaffen van bezorgkosten een belangrijk verschil maakt voor consumenten. Dit is te zien aan de enorme aanwas van nieuwe klanten en bestaande klanten die regelmatiger bij ons zijn gaan bestellen. Hier zijn we uiteraard zeer blij mee. Maar de ontwikkelingen staan niet stil; zo zullen wij binnenkort onze site zodanig aanpassen, dat dit de gebruikersvriendelijkheid nog meer te goede komt.”
De nieuwe modelspoorcatalogus verschijnt medio september 2008

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie